[O1] Silnik się nie grzeje podczas jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krz
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O1] Silnik się nie grzeje podczas jazdy.

    Zapomnieli baksa zamrozić :szeroki_usmiech (czuje coś, że w tym tygodniu ceny skoczą o 10-15gr)

    Lukoil:
    ON - 4,92
    95 - 5,12
    98 - 5,32
    LPG - 2,45
  • m4g
    Drive
    • 2008
    • 81

    #2
    [O1] Silnik się nie grzeje podczas jazdy.

    Witam.
    W sobotę wybierałem się w trasę z Radomia do Krakowa (ok. 200km) i zauważyłem ze stan płynu G12 jest na troszkę mniej niż minimum. Kupiłem go i dolałem około 150ml. bez rozcieńczania. Po przejechaniu 30km zauważyłem ze wskazówka stanu grzania silnika prawie się nie ruszyła i było tak prawie do końca drogi wahała się ale nigdy nie była na połowie. Następnego dnia trochę jeździłem po Krakowie wiec wskazówka była na połowę ale jak się nie zatrzymywałem opadała. Przy powrocie było to samo. Nie zauważyłem również spadku mocy i spalanie było w normalnie od 6,5 do 7,4 na benzynie 95.
    Dziś rano byłem na sprawdzeniu podłączyliśmy auto do komputera ale żaden błąd czujnika temperatury nie wyskoczył. Jak auto stoi 10-15min to wskazówka jest na połowie zaraz po przejechaniu kawałka opada.
    Czy ktoś miał podobny problem? Czy to może być spowodowane tym dolanym płynem?
    Silnik 1.6 AEE 75km
    Jest 1.4 TSI Elegance Blue Race 18' Golus
    Mój błękitny Skarb!

    Komentarz

    • smug
      Ambiente
      • 2009
      • 160

      #3
      Wygląda to na awarię termostatu. Po prostu najprawdopodobniej zaciął się na obiegu otwartym i płyn krąży cały czas w okolicach chłodnicy. Miałem podobnie, po wymianie termostatu wszystko jest ok.

      Pozdrawiam
      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Wina termostatu zawiesił się w położeniu otwarty i basta. W zależności od modelu koszt wymiany 25- 120 zeta
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • Kineskop
          Classic
          • 2009
          • 4
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Ja też obstawiam termostat. Wymień termostat. To że dolałeś płyn bez rozcieńczenia nie powinno mieć znaczenia (takie jest moje zdanie) ale nie jestem mechanikiem samochodowym.

          Komentarz

          • mojrzesz
            Drive
            • 2009
            • 89

            #6
            Ja miałem podobny problem w golfie , a przyczyną był czujnik temperatury, objawiało sie tym że jak ruszałem samochodem to wskazówka podchodziła trochę do góry ale po chwili opadała całkowicie.Sprawdziłem najpierw jak się zachowują rury od chłodzenia i wywnioskowałem żę termostat się normalnie otwiera, a więc padło na czujnik.

            Komentarz

            • 4x4BKF
              L&K
              • 2010
              • 1279

              #7
              raczej czujnik niż termostat

              Panowie, jeśli mówicie że to termostat to pomimo jego otwarcia w trasie 200km i później po jeździe po mieście nie ma siły żeby się silnik nie zagrzał. To tak jakby na małym obiegu na zamkniętym termostacie silnik łapał 90'C a potem po otwarciu termostatu temperatura mu według Waszych diagnoz powinna spadać...

              Na 99% czujnik, chociaż może jakiś chochlik może sprawić że to termostat
              4x4

              Komentarz

              • smug
                Ambiente
                • 2009
                • 160

                #8
                Re: raczej czujnik niż termostat

                Zamieszczone przez 4x4BKF
                Panowie, jeśli mówicie że to termostat to pomimo jego otwarcia w trasie 200km i później po jeździe po mieście nie ma siły żeby się silnik nie zagrzał. To tak jakby na małym obiegu na zamkniętym termostacie silnik łapał 90'C a potem po otwarciu termostatu temperatura mu według Waszych diagnoz powinna spadać...

                Na 99% czujnik, chociaż może jakiś chochlik może sprawić że to termostat
                Może być i tak, ale u siebie, gdzie jednak winny był termostat też obstawiałem wpierw czujnik, ale i tak zabrałem się za wymianę termostatu i okazało się że zaciął się na pozycji otwartej. Oczywiście że po 200 km jest silnik zagrzany, ale ja miałem tak że jak przejechałem 30 km po mieście i np. wskazówka doszła do 90, to jak dodałem gazu to wskazówka wskaźnika opadała.

                Pozdrawiam
                Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  Re: raczej czujnik niż termostat

                  Zamieszczone przez smug
                  Może być i tak, ale u siebie, gdzie jednak winny był termostat też obstawiałem wpierw czujnik, ale i tak zabrałem się za wymianę termostatu i okazało się że zaciął się na pozycji otwartej. Oczywiście że po 200 km jest silnik zagrzany, ale ja miałem tak że jak przejechałem 30 km po mieście i np. wskazówka doszła do 90, to jak dodałem gazu to wskazówka wskaźnika opadała.

                  Pozdrawiam
                  Zgoda, jak sam piszesz wskazówka doszła do 90'C i potem opadała, ale założę sie że nie opadała do "zera" czyli w okolice 50'C tylko max 20'C. To normalne przy układach ze swobodnym przepływem, bo kiedy dodałeś gazu pompa wody nagle zwiększała obroty i zasysała do silnika wodę która była chwilę temu w chłodnicy i tam się ochłodziła. Gdybyś trzymał wóz na stałych wysokich obrotach, wskazówka byłaby na ustabilizowanym miejscu.

                  Kolega pisze że wskazówka mu ledwo się od skali odrywa.
                  4x4

                  Komentarz

                  • m4g
                    Drive
                    • 2008
                    • 81

                    #10
                    Dokładnie tak wskazówka im szybciej jadę tym bardziej leży ale prawie wcale nie dochodzi do połowy max do ćwiartki. Po za tym komputer nie pokazuje żadnego błędu czujnika temperatury.
                    Jest 1.4 TSI Elegance Blue Race 18' Golus
                    Mój błękitny Skarb!

                    Komentarz

                    • jahu45
                      Drive
                      • 2010
                      • 41
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Masz uszkodzony termostat , miałem tak w Felicji 1.6
                      1.9 TDI ALH 2004
                      UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

                      Komentarz

                      • pawulon1971
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 196

                        #12
                        m4g miałem identyczny objaw w swojej AKL pomogła wymiana termostatu , na bank jak auto stoi wskazówka rośnie im szybciej jedziesz to wskazówka opada
                        Paweł

                        Komentarz

                        • K_Popiel
                          Rider
                          • 2010
                          • 608

                          #13
                          Żaden czujnik temperatury. Układ został na dużym obiegu w wyniku zacięcia termostatu i podczas jazdy powietrze opływające chłodnicę intensywnie odbiera ciepło od płynu w chłodnicy, stąd na postoju 90 stopni i podczas jazdy spada. Sprawdzone i przetestowane. Czujnik temperatury powinien wygenerować błąd.

                          Miałem ten silnik w Felicji.

                          http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=700# - tu jest termostat, wymiana banalnie prosta trzeba tylko uważać aby przy zakładaniu obudowy nie urwać gwintów w plastiku.
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz

                          • jahu45
                            Drive
                            • 2010
                            • 41
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Kup najlepiej termostat taki jak w tym wątku i będziesz miał spokój na długo http://www.skodafelicia.pl/viewtopic...rmostat#p11530
                            śliniki są takie same i obudowy termostatu również, termostat unto jest nieco inaczej wykonany ale pasuje i nie rozwala pokrywki termostatu zwanej króćcem,
                            1.9 TDI ALH 2004
                            UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

                            Komentarz

                            • smug
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 160

                              #15
                              Re: raczej czujnik niż termostat

                              Zamieszczone przez 4x4BKF

                              Zgoda, jak sam piszesz wskazówka doszła do 90'C i potem opadała, ale założę sie że nie opadała do "zera" czyli w okolice 50'C tylko max 20'C. To normalne przy układach ze swobodnym przepływem, bo kiedy dodałeś gazu pompa wody nagle zwiększała obroty i zasysała do silnika wodę która była chwilę temu w chłodnicy i tam się ochłodziła. Gdybyś trzymał wóz na stałych wysokich obrotach, wskazówka byłaby na ustabilizowanym miejscu.

                              Kolega pisze że wskazówka mu ledwo się od skali odrywa.
                              Oczywiście zgodzę się również, ale u mnie sytuacja była taka że jechałem przez 3 minuty stale 70 i wskazówka mało tego że stała w miejscu to zaczeła spadać. Jeśli termostat się zaciął to można to sprawdzić jeszcze w jedne sposób, a mianowicie przy temperaturze jaką mamy na dworze rozgrzać silnik do tych 90, dać mu jakieś obciążenia, czyli przejechać się z 1-2 kilometry nie żałując gazu i sprawdzić czy wentylator chłodnicy zaczyna pracować, jeżeli nie tzn. że termostat. Takie testy robiłem u siebie i wentylator włączał się przy uszkodzonym termostacie dopiero przy temperaturach rzędu 30 stopni na plusie. :diabelski_usmiech
                              Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                Re: raczej czujnik niż termostat

                                Zamieszczone przez smug
                                Zamieszczone przez 4x4BKF

                                Zgoda, jak sam piszesz wskazówka doszła do 90'C i potem opadała, ale założę sie że nie opadała do "zera" czyli w okolice 50'C tylko max 20'C. To normalne przy układach ze swobodnym przepływem, bo kiedy dodałeś gazu pompa wody nagle zwiększała obroty i zasysała do silnika wodę która była chwilę temu w chłodnicy i tam się ochłodziła. Gdybyś trzymał wóz na stałych wysokich obrotach, wskazówka byłaby na ustabilizowanym miejscu.

                                Kolega pisze że wskazówka mu ledwo się od skali odrywa.
                                Oczywiście zgodzę się również, ale u mnie sytuacja była taka że jechałem przez 3 minuty stale 70 i wskazówka mało tego że stała w miejscu to zaczeła spadać. Jeśli termostat się zaciął to można to sprawdzić jeszcze w jedne sposób, a mianowicie przy temperaturze jaką mamy na dworze rozgrzać silnik do tych 90, dać mu jakieś obciążenia, czyli przejechać się z 1-2 kilometry nie żałując gazu i sprawdzić czy wentylator chłodnicy zaczyna pracować, jeżeli nie tzn. że termostat. Takie testy robiłem u siebie i wentylator włączał się przy uszkodzonym termostacie dopiero przy temperaturach rzędu 30 stopni na plusie. :diabelski_usmiech
                                prawda
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  obstawiam termostat

                                  Komentarz

                                  • m4g
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 81

                                    #18
                                    To była wina termostatu. Kupiony wymieniony wszystko gra i buczy. Pozdrawiam i dziękuje.
                                    Jest 1.4 TSI Elegance Blue Race 18' Golus
                                    Mój błękitny Skarb!

                                    Komentarz

                                    Pracuję...